2017. augusztus 6., vasárnap

#

Nyelvtanulás tippek #1 - Angol

Sziasztok! Az előző bejegyzésben ígértem nektek egy tippek a nyelvtanuláshoz bejegyzést. A mai posztban megpróbálok segíteni nektek abban, hogy hogyan tudtok egyszerűen és szórakoztatóan angol nyelven tanulni.
  • Az első és talán legfontosabb lépés az, hogy tényleg szeresd azt a nyelvet és érezz egyfajta késztetést  arra, hogy neked már bizony ezen a nyelven meg kell tanulnod beszélni. Az ilyen motiváció szerzésben segíthetnek a különböző képek, idézetek. 
  • Duolingo. Igazából angol nyelvű kurzusukat még nem próbáltam, de alapnak biztos jó. Igaz, hogy sokszor logikailag teljesen értelmetlen mondatokat kell lefordítani, amiket majd sosem tudsz használni, de én spanyol nyelvet tanulok vele és szókincs bővítésre tökéletes. A Duolingo mellett még biztos vannak ilyen applikációk/oldalak, ahol szórakoztatóan lehet nyelvet tanulni de én jelenleg csak ezt az egyet használom. 
  • Zenék hallgatása és azok szövege angolról-magyarra fordítása is sokat segíthet abban, hogy megtanulj és megérts egy-egy kifejezést, szókapcsolatot, amit aztán majd a mindennapokban is könnyedén használhatsz. 
  • Sorozatokat/filmeket feliratosan nézni. Azt kell mondanom én ez álltal tanultam meg ezt a nyelvet és ez a legszórakoztatóbb módja ennek az egésznek. Mert mind amellett, hogy pihensz és kikapcsolódsz egy film nézése közben, a hallás utáni értés közben rengeteget tanulhatsz. És azt is meg kell említenem, hogy a legtöbb esetben a magyar szinkron borzalmas. 
  • Angol nyelven beszélni emberekkel. Természetesen a legjobb az, ha ezt élőben csinálod, de ha csak e-mail vagy valamilyen üzenet közben sikerül már az is siker. Itt pedig meg szeretnék említeni egy oldalt, ahol internetes barátokat találhatsz magadnak és emellett még nyelvtanulás szempontjából is nagy segítséget nyújt: http://findteenpenpals.tumblr.com/
Ennyi lett volna ez a bejegyzés, remélem sikerült egy kicsit segítenem nektek.

 Ti milyen nyelveken tanultok? Milyen bevált módszereitek vannak, amelyekkel könnyebben tanulhattok egy nyelvet? 

6 megjegyzés:

  1. Szia!
    Nagyon hasznos kis bejegyzés lett, bár jelenleg nincs szükségem rá, de ezek tapasztalat alapján tényleg hasznos tippek. Amivel még kiegészíteném a listát, azok a könyvek és az olvasás. Először érdemes könnyebb dolgokkal próbálkozi, esetleg a kedvenced angol változatával, a szavak szótárazásával az sokat tud segíteni.
    Amúgy én jelenleg Ausztriában élek már öt éve, szóval a németet majdnem anyanyelvi szinte beszélem, de azt én is hasonló módszerekkel tanultam, illetve ugye az iskolában szépen lassan rámragadt, szóval az angol nyelvű környezet is segíthet, bár arra kevesebb lehetőség van. Angolt tíz (tizenegy?) éve tanulok, de az utóbi két évben fejlődtem sokat, mikor elkezdtem eredeti nyelven, felirattal filmezni és sorozatni, azóta pedig megértem anélkül is, aminek hihetetlenül örülök.
    A suliban négy éve tanulok latint, illetve tavaly elkezdtem az ógörögöt is, bár ebben kissé megnehezíti a dolgomat az, hogy mindkettő holt, szóval azoknál maradok a fordításnál, de megtapasztaltam, hogy ezek által sok mindent megértem más nyelvekből is.

    Eddig még nem nagyon találkoztam a blogoddal, de most meghoztad a kedvem, még mindenképp visszanézek!
    Love, Lyla :3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Igazad van az olvasás is nagy segítség lehet a nyelvtanulásban. Nagyon irigyellek, hogy már majdnem anyanyelvi szinten beszéled a németet, igaz én csak az iskolában tanulom már lassan 5 éve ezt a nyelvet mégis valahogy képtelen vagyok néhány szónál többet megjegyezni belőle, pedig azt is nagyon szeretném legalább egy középszinten megtanulni.

      Nagyon örülök, hogy rátaláltál blogomra és óriási szeretettel várlak vissza!
      Puszi, Krisztina.

      Törlés
  2. Szia!
    Köszi a tippeket, bár a legtöbbet már egyébként is hasznosítottam. Én csak angolul tudok többé-kevésbé, és bár a némettel is vannak a jövőben terveim, és egyébként három éve tanulgatom is, eddig a Guten tag-nál messzebb még nem jutottam egy beszélgetés során sem, ami nem az iskolámban, tanórán történt.
    Applikációkat/oldalakat még nem próbáltam, és nem is tervezem, de zenéket rendszeresen hallgatok, sokkal többet is, mint magyarul. A nyelvet időnként szóban is alkalmazom, ahol bevallom, még bőven lenne hová fejlődnöm, de azért igyekszem. Írásban könnyebb megértetni magam másokkal, és olvasni is rengetegszer szoktam, bár, mivel a papír alapú könyveket mostanában, szégyenszemre hanyagolom, inkább fanfictionokkel fejlesztem, vagy időnként amortizálom le a beszédkészségemet.

    Köszi a bejegyzést, meg is tetszett a blogod, szerintem még később is visszalátogatok ide ;)
    Akane

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Igen, teljesen át tudom érezni a helyzetedet a némettel hisz én is jó pár év tanulás után sem vagyok képes megszólalni ezen a nyelven, de nagyon remélem ez majd a későbbiekben változni fog.

      Nagyon örülök, hogy rátaláltál a blogomra és nagy szeretettel várlak vissza!
      Puszi, Krisztina

      Törlés
  3. Szia!

    Összeszedett bejegyzés volt a témáról, még kiegészíteném pár gondolattal, ha nem bánod. :)

    A Duolingo egy nagyon jó kis oldal, az angolt még én se próbáltam ott, de ott szemezgetek a svéddel és az orosszal, és nagyon jól elszórakozom a használhatatlan mondatokon, tényleg jól megtanítja a szavakat, mert emlékezni fogsz a fura összetételekre. Mondjuk egy olyan nyelvnél, ami sokat ragoz, már nehezebb lehet a használata (rád nézek orosz, igen), de nálam a svédnél nagyon jól működik.

    Egyébként szerintem nem feltétlen egyszerű megszeretni egy nyelvet. Évekig gyűlöltem az angolt, mert németesként kezdtem, és elvből utáltuk a második idegen nyelvet, ráadásul a tanárunk se volt jó, egyáltalán nem motivált minket (szerintem ez az egyik legfontosabb része a nyelvtanulásnak, hogy kapj pozitív visszajelzést). A tudásom nagy része onnan jött, hogy fordítok és sorozatokat nézek angolul (főleg rajzfilmeket, ott általában szebben beszélnek, és könnyebb megérteni), a szókincsem pedig egyértelműen a ficekből és a könyvekből, szóval én melegen ajánlom a prózafordítást. Igen, eleinte nagyon-nagyon nehéz, de aztán idővel belejön az ember. Most már nem utálom az angolt, de nem is mondanám, hogy a kedvencem lenne; viszont manapság elengedhetetlen. Ha tehetem, akkor nem beszélem, mivel rémes az akcentusom, a passzív tudásom sokkal nagyobb, mint az aktív, szóval ha valakivel van egy másik közös nyelvem, inkább váltok. Igazából nekem is arra lenne szükségem, hogy többet kommunikáljak olyanokkal, akikkel csak angolul tudok beszélni.

    A nyelvtudás egyébként nagyon sokrétű dolog; finnül (amit öt éve tanulok) egyértelműen jobban és folyékonyabban beszélek, mint angolul (öt évig tanultam gimiben), de angolul sokkal többet megértek (főleg olvasáskor). Németül tizenegy évig tanultam, felsőfokú nyelvvizsgám van belőle, és többnyire nincs vele problémám (kivéve, amikor az osztrák bácsi/néni/csoporttárs elkezd dialektust beszélni), ez az a nyelv, amit az egyetemen is a legtöbbet használok. Ezeken kívül még vannak olyanok, amikbe bele-belekaptam, mint az orosz, az izlandi és a kínai (az előbbi kettőt folytatni/feleleveníteni is szeretném, az utóbbit egyelőre jegeltem a rossz tapasztalatok miatt), valamint még jó pár tervben van.
    A lehető legnagyobb hazugság, amit az iskolában bebeszélnek a diáknak (legalábbis Magyarországon), hogy nem lesz szüksége a beszélt nyelvre, és hogy az anyanyelvi nem érti meg, ha hibázik. Lehet, hogy a nyelvvizsgán tökéletesen kell beszélni, de a való életben nem, nagyon sok mindenre nekem kell/kellett magamtól rájönnöm, amit szóban máshogy használnak. Szerencsére finnből olyan tanárom van, aki nagy hangsúlyt fektet arra, hogy halljuk az élő nyelvet is, ráadásul az óráján csak finnül beszélhetünk.

    A legfontosabb dolog talán, hogy a tanuló megszerezze a bátorságot ahhoz, hogy megszólaljon az adott idegennyelven. Szerintem az elején elengedhetetlen egy jó tanár, aki fogja a kezed és vezet - legalábbis én elveszve érzem magam, amint szembejön egy új nyelvtan, amit nem értek.

    Bocsi a hosszú kommentért. ^^

    Üdv, Suonjar

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Először is meg kell jegyeznem, hogy öröm volt olvasni ezt a hosszú kommentet. Igazat kell neked adnom abban, hogy talán az egyik legfontosabb dolog a nyelvtanulásnál, főleg ha azt az iskolában teszed, hogy legyen egy igazán jó motiváló tanárod, aki legelső lépésként meg szeretteti veled az adott nyelvet.

      Köszönöm, hogy megosztottad velem a véleményed, várlak vissza!
      Puszi, Krisztina.

      Törlés